Metody

Techniki i metody pracy różnią się w zależności od grupy wiekowej dzieci, we wszystkich jednak główny nacisk kładziemy na komunikację! Od zerówki uczymy pisać i czytać a od pierwszej klasy dzieci piszą i mówią pełnymi zwrotami. W starszych klasach duży nacisk kładziemy również na gramatykę i poprawność w pisaniu.

Fotolia_54398476_S

Techniki pracy z małymi dziećmi

W pracy z małymi dziećmi wykorzystujemy metodę przyswajania przez dzieci języka ojczystego. W języku ojczystym polega to na tym, że małe dziecko na początku nie rozumie znaczenia mowy własnych rodziców. Stopniowo jednak obserwując czynności swoich najbliższych ilustrowane słowem zaczyna rozumieć znaczenie tych słów. Tak samo staramy się przekazywać znajomość języka angielskiego: mówimy do dzieci wyłącznie po angielsku, staramy się jak najwięcej przekazać za pomocą ilustracji i gestów, starając się by dzieci rozumiały znaczenie naszych słów. Wspomagamy się sprawdzonymi i wypróbowanymi podręcznikami, które wprowadzają język w różnorodnych kontekstach i sytuacjach, w większości wprowadzając dzieci jednocześnie w świat słowa pisanego. Język polski używany jest tylko w wyjątkowych sytuacjach. Pamiętajmy, że do 9 roku życia dzieci przyswajają język w naturalny sposób i bez większego wysiłku jeśli tylko jest on zaprezentowany w atrakcyjny sposób. W późniejszym okresie potrzebne jest już świadome zaangażowanie w proces nauki.

Metoda reagowania całym ciałem (TOTAL PHYSICAL RESPONSE)
Jest to najpopularniejsza i najbardziej lubiana przez dzieci metoda, w której nauczyciel demonstruje i nazywa czynności (np. pisanie) bez tłumaczenia ich znaczenia na język polski a dzieci naśladują nauczyciela. We wstępnej fazie nie wymaga się powtarzania nazw czynności przez dzieci, po pewnym czasie dzieci z przyjemnością przejmują rolę nauczyciela i wymieniają w różnej kolejności czynności, które wykonują inne dzieci. W ten sposób unikamy całkowicie języka polskiego a dzieci doskonale się bawią i uczą.

Piosenki i rymowanki
Dzieci w wieku 4 – 6 lat często jeszcze nie czytają, tak więc nowe słownictwo oraz wyrażenia przyswajają w postaci rymowanek i piosenek wspomaganych ruchem ciała ilustrującym dane słownictwo. W ten sposób uczą się i zapamiętują nawet całe wyrażenia nieświadomie. Również starsze dzieci uwielbiają śpiewać i odgrywać piosenki dlatego możliwie często wykorzystujemy je na zajęciach.

Gry i zabawyLittle girl is showing letter E on the alphabet
Zapewniają ogólny rozwój dziecka, uczą koncentracji, współpracy z rówieśnikami, cierpliwości – czekania na własną kolej, współzawodnictwa, czasem przegrywania, ale też trzymania się pewnych zasad. Są to szczególnie ważne i nowe umiejętności dla dzieci w wieku 4-6,7 lat, które nie znają jeszcze systemu szkolnego, i którym później znacznie łatwiej jest wejść w nowy świat szkoły. W nauce języka staramy się wykorzystywać zarówno zabawy ruchowe, organizacyjne i orientacyjne, zgadywanki polegające na wykonywaniu poleceń nauczyciela bądź samych uczniów, gry komunikacyjne, jak również gry planszowe i prace plastyczno-techniczne. Nasi lektorzy dzięki wieloletniemu doświadczeniu znają niezliczoną ilość gier i zabaw, wiedzą, które zabawy dzieci najbardziej lubią i dzięki którym najlepiej przyswajają słownictwo. U starszych dzieci i młodzieży nawet powtórkę gramatyczną można z powodzeniem przeprowadzić w postaci gry, zawodów, quizu etc.

Historyjki i odgrywanie ról
Wszystkie proponowane przez nas podręczniki dla klas 1-6 oparte są na historyjkach, których bohaterami są główne postacie z podręcznika. Dzieci zapoznają się z bohaterami, angażują się w ich przygody i chętnie odgrywają historyjki wcielając się w swoje ulubione postacie, po uprzednim przećwiczeniu nowego słownictwa oraz prawidłowej wymowy.

Techniki pracy z młodzieżą

Metoda komunikacyjna (Communictive approach)
Polega na tym, że wprowadzając nowe zagadnienia gramatyczne zaczynamy od prostych form, które solidnie ćwiczymy w mowie i piśmie, po czym stopniowo wprowadzamy bardziej skomplikowane. Nowo poznane struktury są ćwiczone poprzez ćwiczenia komunikacyjne takie jak gry, odgrywanie ról, pracę w parach i grupie polegającą na używaniu danej struktury by rozwiązać jakieś zadanie językowe np. wzajemna wymiana informacji w celu uzupełnienia tekstu. Jednocześnie wymagamy od uczniów używania wyłącznie języka angielskiego, tak by stopniowo do najprostszych wyrażeń i zdań dokładali nowe wiadomości i powoli przechodzili do bardziej skomplikowanych struktur zarówno w mowie jak i w piśmie.

English language materials 1Uczniowie dużo i często pracują w parach- zadając sobie wzajemnie pytania i ćwicząc w ten sposób daną strukturę językową.

Każdą lekcję zaczynamy od powtórki materiału z poprzednich zajęć w formie gry lub zabawy językowej.

Konsekwentnie zadajemy i sprawdzamy prace domowe. Uczniowie piszą również sprawdziany z każdego rozdziału tak aby zmotywować ich do samodzielnej nauki w domu oraz regularnych powtórek.

W naszej szkole zachęcamy młodzież do wypożyczania książek oraz czasopism dopasowanych do ich poziomu (od A1 do C2). Czasopisma te wydawane w Anglii bazują na tematach aktualnych i ciekawych zarówno dla młodzieży jak i dla młodszych dzieci, dzięki czemu uczniowie zanurzają się w język angielski.